سفرهاي منطقه‌اي اميرعبداللهيان با چه دستاوردي همراه بود؟

به برترين وبگاه تخصصي تكنولوژي و رايانه ايران و جهان خوش آمديد.

مهسا مزدحي: هفته گذشته وزير خارجه كشورمان دو سفر مهم به سوريه و لبنان انجام داد. دو كشور با ايران يك اتحاد استراتژيك دارند و روابط با آن از اهميت ويژه اي در دستور كار دو وزير خارجه برخوردار است. او ابتدا وارد بيروت شد و با همتاي خود نجيب ميكاتي ديدار كرد ، سپس …

منبع: سايت اسپرت نيوز
سفرهاي منطقه‌اي اميرعبداللهيان با چه دستاوردي همراه بود؟

سفرهاي منطقه‌اي اميرعبداللهيان با چه دستاوردي همراه بود؟ https://sports-news.ir/سفرهاي-منطقه‌اي-اميرعبداللهيان-با-چه/ Tue, 12 Oct 2021 13:26:58 0000 عمومي https://sports-news.ir/سفرهاي-منطقه‌اي-اميرعبداللهيان-با-چه/

مهسا مزدحي: هفته گذشته وزير خارجه كشورمان دو سفر مهم به سوريه و لبنان انجام داد. دو كشور با ايران يك اتحاد استراتژيك دارند و روابط با آن از اهميت ويژه اي در دستور كار دو وزير خارجه برخوردار است. او ابتدا وارد بيروت شد و با همتاي خود نجيب ميكاتي ديدار كرد ، سپس …

منبع: سايت اسپرت نيوز
سفرهاي منطقه‌اي اميرعبداللهيان با چه دستاوردي همراه بود؟

مهسا مزدحي: هفته گذشته وزير خارجه كشورمان دو سفر مهم به سوريه و لبنان انجام داد. دو كشور با ايران يك اتحاد استراتژيك دارند و روابط با آن از اهميت ويژه اي در دستور كار دو وزير خارجه برخوردار است.

او ابتدا وارد بيروت شد و با همتاي خود نجيب ميكاتي ديدار كرد ، سپس در دوره تصدي خود براي دومين بار با بشار اسد در سوريه ديدار كرد. دولت سيزدهم كه سياست خارجي خود را بر اساس روابط با كشورهاي همسايه و منطقه بنا مي كند ، اهميت زيادي به چنين سفرهايي مي دهد. زيرا اتحاد ايران با دمشق و بيروت نياز به توجه و حساسيت بيشتري دارد.

سفر به لبنان در شرايط حساس

دولت جديد لبنان كار خود را در شرايطي آغاز كرد كه اقتصاد آن عملاً در يك سال گذشته و پس از انفجار بزرگ در بيروت سقوط كرد و بحران ها هر روز اوضاع را تشديد مي كرد. نجيب ميكاتي ، سياستمداري كه به بردباري مشهور است ، در اين شرايط موفق شد و سرانجام موفق شد براي خود دولت تشكيل دهد ، اما اندكي قبل از ورود شاهزاده عبداللهيان به بيروت ، او در ارسال بنزين به ايران انتقاد داشت و از طرف ديگر دست عربستان سعودي بوسه سياسي را معرفي كرد. در همين حال ، بيروت در سال هاي اخير با مداخله عربستان از يك سو و كاهش بودجه از سوي رياض از سوي ديگر ، ضربه سختي خورده است.

با اين حال ، اين مواضع باعث دلسردي تهران از اين سفر نشد و شاهزاده عبداللهيان در يك نشست خبري در مورد “صادرات سوخت به لبنان” اظهار اميدواري كرد كه دو كشور در اين زمينه به توافق برسند. وي روز جمعه با رئيس جمهور ميشل عون و نخست وزير نجيب ميكاتي ديدار كرد. وي همچنين پيش از اين ديدارها با حسن نصرالله ، دبيركل حزب الله لبنان ديدار كرد. سيد حسن نصرالله يكي از حاميان ارسال بنزين به لبنان براي حل برخي از مشكلات انرژي در اين كشور است. اين به نفع سياستمداران نزديك به عربستان سعودي و غرب نيست. اما در حالي كه سومين كشتي ايراني در سواحل سوريه پهلو گرفته است تا بنزين را به لبناني ها برساند ، امير عبداللهيان اميدوار است اين روند ادامه پيدا كند.

دستاوردهاي سفرهاي منطقه اي شاهزاده عبداللهيان چيست؟

در لبنان ، برخي نگرانند كه كمك تهران مي تواند گلوگاه هايي را براي ايران و حزب الله به دليل تحريم هاي همزمان ايجاد كند. چيزي كه بيروت در شرايط كنوني نمي تواند آن را تحمل كند. وزير امور خارجه ايران از آمادگي كشورش براي كمك به لبنان در زمينه هاي برق ، نفت ، حمل و نقل و غيره خبر داد. اما به نظر مي رسد طرف لبناني بسيار محتاط است.

در همين حال ، وب سايت خبري چاپي با اشاره به سفر اخير حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه كشورمان به لبنان با استناد به محافل حزب الله و حادثه 8 مارس اعلام كرد كه نتايج مثبت اين سفر به زودي نمايان مي شود. امير عبداللهيان در ديدار با رهبران حزب تصريح كرد كه نفوذ آمريكا در منطقه كاهش مي يابد و اين خروج بر پيشرفت مذاكرات هسته اي ايران و آمريكا تهران-رياض تأثير مي گذارد. او به پيروزي هاي ميداني خود دست يافت و لبنان از تفاهم ها و توافق هاي منطقه سود خواهد برد.

در بحران كنوني لبنان ، به نظر مي رسد ايران تنها كشوري است كه تمايل خود را براي همكاري با بيروت اعلام كرده و برنامه هايي براي آن ارائه كرده است. در مقابل ، ساير كشورها و سازمان هاي بين المللي هنوز بر سر كمك هاي مالي به لبنان مي جنگند و به نظر نمي رسد راه حلي براي بهبود وضعيت تأسف بار در لبنان داشته باشند.

ديدارهاي منظم با بشار اسد

وي همچنين ماه گذشته در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك با وزراي خارجه ايران و سوريه ديدار كرد. شاهزاده عبداللهيان قبلاً از نزديك در جريان مسائل اين كشور بود و اكنون از اسد دعوت كرد كه پس از بيش از يك سال به تهران بيايد. در ماه هاي اخير با توجه به سفرهاي رئيس جمهور سوريه به روسيه ، انتقاداتي از تهران مبني بر نيامدن اسد به كشور ما شنيده شد و اكنون به نظر مي رسد اميرعبداللهيان موضوع را حل كرده است.

در هفته هاي اخير ، سه كشور عربي ، عمان ، اردن و امارات براي عادي سازي روابط با سوريه اقداماتي انجام داده اند و اردن مرزهاي خود را با سوريه باز كرده است. به نظر مي رسد اين ظهور كشورهاي عربي براي صلح با سوري ها است ، كه اسد را در يك دهه تنها گذاشتند.

دستاوردهاي سفرهاي منطقه اي شاهزاده عبدالله چيست؟

امير عبداللهيان روز شنبه پس از ديدار با همتاي سوري خود گفت: “سوريه متحد استراتژيك ايران است و ما در طول سالها نشان داده ايم كه متحدان خود را در شرايط سخت تنها نمي گذاريم.”

در همين حال ، انتقاد از ايران به دليل كمك در بازسازي سوريه مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. از سوي ديگر ، با توجه به اينكه در سال هاي گذشته نقش مهمي در حل بحران در اين كشور ايفا كرده است ، خود را متحد اصلي سوري ها و شخص اسد مي داند. براي كشورهاي عربي گران است. انتظار مي رود تهران برنامه مدوني براي بهبود روابط با سوريه ارائه دهد. زيرا اكنون پس از سالها جنگ داخلي ، دمشق به دنبال ثبات و رفاه اقتصادي است و همكاري ايران با اسد مي تواند علاوه بر ابعاد استراتژيك ، به همكاري اقتصادي نيز منجر شود.

انتظار مي رود كه شاهزاده عبداللهيان ، با توجه به سابقه اي كه در زمينه كشورهاي عربي ، به ويژه سوريه دارد ، سفر خود به اين دو كشور را آغاز همكاري گسترده تري تلقي كند. روابط ايران با لبنان و سوريه ، به ويژه به دليل حضور رژيم صهيونيستي در نزديكي اين دو كشور ، ظرافت هاي بسياري را در بر مي گيرد كه نيازمند برنامه ريزي خوب و ذاتي است.

>>> اين مطلب را نيز بخوانيد:
آيا دولت سيزدهم ادامه خواهد يافت يا با غرب با گفت وگو مواجه خواهد شد؟
آيا اولويت هاي سياست خارجي امير عبدالهيان واقعي است يا رويايي؟
امير عبداللهيان يك ديپلمات ميداني است. اين يك عنصر قابليت در مذاكرات هسته اي نيست
اولويت هاي سياست خارجي وزارت شاهزاده عبداللهيان چه بايد باشد؟

311312/23

منبع: سايت اسپرت نيوز
سفرهاي منطقه‌اي اميرعبداللهيان با چه دستاوردي همراه بود؟

سفره آرایی 

1-رنگ کردن دیوار ها

یکی از ساده ترین تغییراتی که می توانید به سالن ناهارخوری تان بدهید، رنگ کردن دیوار ها است. رنگ ارزان است و خیلی سریع و آسان انجام می شود. دیوار های کم رنگ بدون این که حس ناخوشایندی به بیننده بدهند، می توانند جلوه بسیار جالب تری نسبت به دیوار های سفید ایجاد کنند. به طور مثال اینکه در این خانه، رنگ خاکستری روشن با ته رنگ یاسی در کنار رنگ چوبی میز و صندلی، تضاد و زیبایی فوق العاده ای را به وجود آورده اند.

2- گل آرایی

معمولا همیشه برای گیاهان و گل های تازه در فضای خانه جا هست. اما این مکال هر جایی که باشد، احتمالا سالن غذا خوری شما نیست! اتفاقا، سالن ناهار خوری یکی از بهترین جاها برای نمایش این آیتم ها است، زیرا هیچ چیز بیشتر از یک گل آرایی خوب آن هم روی میز که مرکز توجه است، به این مکان جلوه نمی دهد . در این تصویر گل بزرگی تقریبا هم اندازه با طول میز را می بینید که هم به عنوان تزئین وسط میز و هم رانر روی آن عمل می کند. بهترین چیز در مورد گل سر میز این است که آماده کردنش کم هزینه است و علاوه بر این قابل تغییر است و به شما این امکان را می دهند که هفته به هفته به سالن غذاخوری تان احساس جدیدی اضافه کنید.

منبع: سفره آرایی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.