نقد و بررسي تبلت Yoga Book لنوو (بخش 1)

به برترين وبگاه تخصصي تكنولوژي و رايانه ايران و جهان خوش آمديد.

نقد و بررسي تبلت Yoga Book لنوو (بخش 1)

۱۴ بازديد ۰ نظر

) Yoga Book يوگا بوك) يكي از محصولات هيجان انگيز سال  2016 است و داراي فرم فكتوري بود كه قبلا در بازار وجود نداشت، شما مي توانيد يادداشت هاي فيزيكي خود را به فرم ديجيتال در بياوريد. اين قابليت به يادماندني جزو روياهاي دانشجويان و دانش آموزان بود و هنوز هم كه هنوز است جزو قابليت هاي قابل توجهي است كه مي توان بدان دست پيدا كرد. اما با توجه به عملكرد كندي كه اين تبلت ارائه مي دهد قيمت آن كمي بالا است و شما مي توانيد به جاي آن از Yoga Book 2 يا Google Pixel C با يك صفحه كليد بلوتوثي استفاده كنيد.

طراحي و ساخت تبلت Lenovo Yoga Book

تبلت Yoga Book داراي طراحي و ساخت بسيار جذابي است. وزن اين دستگاه فقط  690 گرم است و تنها 9.6 ميليمتر ضخامت دارد. صفحه نمايش آن 10.1 اينچي است و تقريبا شبيه به يك نوت بوك نازك مي باشد.

شاسي اين تبلت فلزي خاكستري است و لبه ها سخت و مقاوم مي باشند و گوشه ها گرد و شيك هستند و اين طراحي باعث مي شود كه اين تبلت لنوو گرانتر از آن چيزي كه هست نشان داده شود. صفحه كليد و ناحيه ترسيم داراي يك لايه شيشه اي نازك است بنابراين قلم به راحتي روي آن حركت مي كند اما از نظر تايپ كردن ممكن است كمي مشكل وجود داشته باشد. شما مي توانيد يك پورت Micro USB، جك هدفون 3.5 ميليمتري و اسلات كارت microSD را كه داراي ظرفيت كارت حافظه 128 گيگابايتي است را در اختيار داشته باشيد، علاوه بر اين 64 گيگابايت حافظه داخلي هم وجود دارد.

تبلت يوگا بوك لنوو – صفحه كليد Halo

هنوز يك دليل براي استفاده از صفحه كليد ضخيم و لمسي وجود دارد و آن هم اين است كه ما نياز داريم كليد ها را لمس كنيم تا بدانيم كه در حال تايپ چه چيزي هستيم. مانند كيبورهاي موجود در صفحه نمايش ما نياز به دكمه هايي داريم كه با فشار دادن آنها بازخورد را فورا مشاهده كنيم و يوگا بوك لنوو اين قابليت را ارائه نمي دهد و صفحه كليد آن به يك نقطه ضعف تبديل شده است.

با لمس صفحه كليد و هنگام فشار دادن كليد ها ارتعاشي به وجود مي آيد و بازخورد فيزيكي مناسبي براي تجاربي كه مبتني بر تايپ هستند ارائه نمي شود. صفحه كليد از قبل نصب شده اي به نام TouchPal هم وجود دارد كه در هر دوي صفحه كليدهاي صفحه نمايشي و بردهاي LED را مديريت مي كند.

شما مي توانيد با فشار دادن عددهاي متنظر موجود در صفحه نمايش كليدهايي كه از قبل انتخاب كرده ايد را پيش بيني كنيد اما اين كار براي تايپ نام كاربري و كلمه عبورهايي كه حاوي اعداد 1 تا 3 هستند بسيار وحشتناك است و تقريبا غير ممكن است كه نياز به برگشتن و حذف كاراكترهاي ناخواسته نداشته باشيد.

خوشبختانه شما مي توانيد برنامه كيبورد جانبي را نصب كنيد. به طور مثال شما مي توانيد از صفحه كليد SwiftKey يا هر صفحه كليد ديگري كه با آن احساس راحتي مي كنيد استفاده كنيد. قسمت تاچ پد هم كه يك مشكل بزرگتر است. در اموزش هاي لنوو به شما پيشنهاد مي شود كه از ژست دو انگشتي اسكرول را بالا و پايين كنيد اما اين كار به درستي انجام نمي شود و عمكلرد بسيار متناقض و خسته كننده اي را ارائه مي دهد.

قلم RealPen  تبلت Yoga Book لنوو 

قابليت فوق العاده تبلت يوگا بوك قلم RealPen آن است. در هنگام استفاده از قلم RealPen  عملكرد عالي بود. شما مي توانيد با استفاده از قلم شروع به نوشتن كنيد و با استفاده از نرم افزار Note Saver Lenovo آن را به فرم ديجيتال در بياوريد.

اين قلم از فناوري EMR استفاده مي كند و خيلي شبيه به Wacom Bamboo Spark است كه يادداشت ها را با تبلت ها و گوشي هايي كه به صورت بلوتوثي وصل شده اند سينك مي كند. كپچر كردن يادداشت هاي فيزيكي خيلي دقيق است،  Yoga Bookهيچ چيزي را از دست نمي دهد و حتي متوجه اين موضوع مي شود كه شما دستتان را زياد فشار داده ايد. اين قلم 2048 درجه فشار را تشخيص مي دهد و حداكثر تا زاويه100  درجه اي كار مي كند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.