تغييرات مثبت با چاشني جوانگرايي/ كشتي آزاد اميدها را زنده كرد

به برترين وبگاه تخصصي تكنولوژي و رايانه ايران و جهان خوش آمديد.

به گزارش اخبار ورزشي ؛ رقابت كنيد كشتي مسابقات رايگان جهان در سال 2021 در روزهاي 10 تا 13 اكتبر در اين شهر اسلو در پايان تيم ايران با حسن يزداني با 86 كيلوگرم ، كامران قاسم پور با 92 كيلوگرم و اميرحسين زارع با 125 كيلوگرم براي مدال طلا ، عليرضا سرلك با 57 …

منبع: سايت اسپرت نيوز
تغييرات مثبت با چاشني جوانگرايي/ كشتي آزاد اميدها را زنده كرد

تغييرات مثبت با چاشني جوانگرايي/ كشتي آزاد اميدها را زنده كرد https://sports-news.ir/تغييرات-مثبت-با-چاشني-جوانگرايي-كشتي-آ/ Wed, 06 Oct 2021 23:53:25 0000 ورزشي https://sports-news.ir/تغييرات-مثبت-با-چاشني-جوانگرايي-كشتي-آ/

به گزارش اخبار ورزشي ؛ رقابت كنيد كشتي مسابقات رايگان جهان در سال 2021 در روزهاي 10 تا 13 اكتبر در اين شهر اسلو در پايان تيم ايران با حسن يزداني با 86 كيلوگرم ، كامران قاسم پور با 92 كيلوگرم و اميرحسين زارع با 125 كيلوگرم براي مدال طلا ، عليرضا سرلك با 57 …

منبع: سايت اسپرت نيوز
تغييرات مثبت با چاشني جوانگرايي/ كشتي آزاد اميدها را زنده كرد

به گزارش اخبار ورزشي ؛ رقابت كنيد كشتي مسابقات رايگان جهان در سال 2021 در روزهاي 10 تا 13 اكتبر در اين شهر اسلو در پايان تيم ايران با حسن يزداني با 86 كيلوگرم ، كامران قاسم پور با 92 كيلوگرم و اميرحسين زارع با 125 كيلوگرم براي مدال طلا ، عليرضا سرلك با 57 كيلوگرم ، اميرمحمد يزداني با 65 كيلوگرم و محمد نخودي 79 كيلوگرم برگزار شد. به مدال نقره و مجتبي گليگ در سنگين وي با وزن 97 كيلوگرم مدال گرفت. در رده بندي تيم ها ، تيم ها ايران با 162 امتياز به مقام سوم رسيد روسيه با 173 و ايالات متحده با 165 امتياز ، به ترتيب رتبه هاي اول و دوم را كسب كردند.

يكي از نكات قابل توجه در مورد اين مسابقه اين است كه حسن يزداني تاريخ ساز شد. در اين مسابقات حسن يزداني براي چهارمين بار در فينال وزن 86 كيلوگرم مقابل ديويد تيلور از آمريكا حضور داشت. 3 دعواي قبلي در جام جهاني كرمانشاه ، مسابقات جهاني بوداپست و المپيك توكيو با قهرماني تيلور به پايان رسيد ، اما اين بار يزداني توانست با عملكردي برتر در 6 دقيقه 6 بر 2 مقابل حريف سرسخت خود به برتري برسد تا طلسم چندين سال را بشكند. او اكنون چهار مدال طلاي جهاني و المپيك ، دو مدال جهاني و نقره دارد المپيك و يك برنز جهان ، 7 مدال تا كنون خداي سبك آزاد ايران ، در كنار غلامرضا تختي ، اسطوره ورزش ايران.

832

محمد حسين محبي ، پيشكسوت كشتي آزاد در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشي خبرگزاري اخبار ورزشي ، درباره عملكرد تيم ملي ايران در مسابقات جهاني اظهار داشت: ما در اين مسابقات به ويژه در وزن سنگين ، كه در آن پس از 32 سال موفق شديم دوباره يك مدال طلا در اين وزن سنگين توسط يك كشتي گير جوان كسب كنيم ، عالي بوديم. آخرين باري كه خدايان آزاد ايران برنده شدند مدال طلا در اين مرحله بود كه مسابقات جهاني برگزار شد مردم سوئيس برو خونه. همچنين در وزن هاي ديگر عملكرد خوبي از خود نشان داديم. حسن يزداني خيلي خوب است ، كامران و بچه هاي ديگر اين دوران واقعا تاريخ ساز مي شوند. اميدوارم اين روند را در زمينه هاي مختلف ادامه دهيم.

او ادامه مي دهد: اين مسابقات فرصت خوبي براي آزمايش كشتي گيران آنها است و ايران تا به امروز در مسابقات جهاني اين همه مدال با اين رنگ ها كسب نكرده است. درست است كه برخي از مشهورترين تيم ها و كشتي گيران فعلي در نروژ حضور ندارند ، اما با اين وجود اين يك فرصت خوب براي ما است كه نتايج خوبي بگيريم ، كه خوشبختانه اتفاق افتاد.

محبي توضيح مي دهد: بازيهاي آسيايي هانگژو يا المپيك آسيا روبروي ما. تعدادي از كشتي گيران برجسته مدت ها مدال المپيك را كسب كرده اند اما در المپيك آسيايي موفق به كسب مدال يا مدال طلا نشده اند. اين نشان مي دهد كه اين مسابقات نيز در سطح بسيار بالايي برگزار مي شود و رفتن به سكوي قهرماني در آنجا كار آساني نيست. ما همچنين در اين مدت مشكلاتي را تجربه كرديم ، اين مدال را نبينيد ، اما مهم اين است كه اميد داشته باشيد و همچنين اميدواريم نتايج قابل قبولي را در هانگژو ببينيم.

وي در پايان درباره عملكرد كادر فني تيم ملي نيز گفت: صداقت يكي از مربيان جوان و با انگيزه است. هنوز براي قضاوت درباره او زود است ، اما در هر صورت ، شانس در ميان است. تغيير بعد از المپيك اتفاق افتاد و فشار روي تيم زياد نبود ، اما حالا اين تيم نتايج خوبي كسب كرده و همه راضي هستند.

محمد طلايي ، پيشكسوت كشتي آزاد در اين باره به خبرنگاران اخبار ورزشي گفت: تيم ملي با آرزوي موفقيت براي كشورمان روانشناسي او با فرم خوب به مسابقات رفت. عملكرد تيم ملي تاكنون خوب و قابل تامل بوده است و اميدوارم در اين رويداد مهم بار ديگر شاهد كسب مدال كشتي گيران باشيم. براي يزداني طبيعي است كه قبلاً چندين بار با اين كشتي گير بوده است اصلي او نقاط قوت و ضعف حريف خود را مي دانست و چون در المپيك شكست سختي را متحمل شد ، مصمم بود آن را جبران كند و خوشبختانه اين رويداد مهم رخ داد و ديويد تيلور را شكست داد و مدال طلا را از آن خود كرد.

او اضافه كرد: زارع كه يك استعداد جديد است ، من از دوران نوجواني او را به ياد مي آورم ، زماني كه مهربان و محمدي تلاش زيادي كردند تا او را در كسب نمره وادار كنند ، تا اينكه به تدريج به اين مقوله رسيد. او در اين رويداد مدالي كسب كرد ، كه فكر مي كنم ما در حدود 32 سال است كه آن را كسب نكرده ايم. زارع يكي از كشتي گيران خوب ايران است و اميدوارم پيروزي او ادامه داشته باشد.

دارنده مدال طلاي جهان با اشاره به عملكرد كادر فني گفت: نمي توان همه چيز و همه اين موفقيت ها را در اختيار كادر فني فعلي قرار داد يا بهتر بگوييم شكست المپيك را فقط مي توان به محمدي نسبت داد. صادق هميشه نشان مي دهد كه او تيم را به خوبي در موقعيت هاي سخت و حساس از نظر رواني جمع مي كند. همراه با اين منشي ، او نيز نقش موثري در اين زمينه ايفا مي كند و پا به پاي ورزشكاران پيش مي رود ، اما در مورد عملكرد چيزي نمي توان گفت رئيس فدراسيون خيلي سريع كامنت گذاشتن دوره چهار ساله بايد به پايان برسد تا ببينيم چه اتفاقي مي افتد. يزداني محصول گذشته است و حتي بسياري ديگر از كشتي گيران ما بايد ببينيم منشي در رده خردسالان چه مي كند تا نتايج را در آينده ببيند. مثلاً ظرف دو سال نمي توان سيستم را تحليل كرد.

طلايي درباره پيش بيني هاي خود درباره نتيجه احتمالي تيم آزاد در بازي هاي آسيايي گفت: هميشه انتظارات از كشتي زياد است. كشتي گيران ما هميشه عملكردهاي خوبي از خود نشان مي دهند ، اما اگر كشتي ايران موقعيت واقعي داشت و در حاشيه شركت نمي كرد ، اين يكي از موفق ترين رشته ها در اين مسابقات بود.

71FS 125 كيلوگرم - اميرحسين عباس ZARE (IRI) 2204

اخرين حرف

لازم به ذكر است كه تيم ملي ايران به ركورد 6 فيناليست رسيد در حالي كه اين اتفاق تنها در سال 1961 رخ داد. در آن دوره ، ايران تحت هدايت مرحوم حبيب الله بلور 5 مدال طلا و 1 نقره كسب كرد و قهرمان جهان شد. بار اول. مهمترين رويدادي كه مي توان براي آن انجام داد تيم ملي كشتي آزاد پس از اتمام اين مسابقات ، بازيهاي آسيايي هانگژو در نظر گرفته مي شود كه در شهر سپتامبر سال آينده توسط شهر هانگژو برگزار مي شود. چين برگزار خواهد شد. آزادي ايران در گذشته مسابقهآنها در سال 2018 و ميزباني جاركارتا برگزار شدند و 3 طلا و 1 برنز كسب كردند. حال بايد منتظر ماند و ديد با توجه به تغييراتي كه در كادر فني تيم ملي ايجاد شده و نمرات قبولي كه اكنون در مسابقات جهاني نروژ ثبت شده است ، نتايج دانش آموزان صادق در اين مسابقات چه مي شود.

انتهاي پيام / 5

منبع: سايت اسپرت نيوز
تغييرات مثبت با چاشني جوانگرايي/ كشتي آزاد اميدها را زنده كرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.