كشف صدها مقبره تاريخي در دل صخره‌ها

به برترين وبگاه تخصصي تكنولوژي و رايانه ايران و جهان خوش آمديد.

كشف صدها مقبره تاريخي در دل صخره‌ها

۹ بازديد ۰ نظر

باستان شناسان مي گويند در مجموع 400 مقبره سنگي كشف شده در قلب صخره اي در شهر بلاندوس تركيه باستان كشف كرده اند. در داخل اين مقبره ها كه قدمت آنها به 1800 سال قبل برمي گردد ، نقاشي هاي مختلفي حك شده است. پروژه هاي تحقيقاتي باستان شناسي در اين شهر باستاني تاكنون منجر …

كشف صدها مقبره تاريخي در دل صخره‌ها https://maanews.ir/كشف-صدها-مقبره-تاريخي-در-دل-صخره‌ها/ Wed, 06 Oct 2021 12:49:45 0000 فرهنگي https://maanews.ir/كشف-صدها-مقبره-تاريخي-در-دل-صخره‌ها/ باستان شناسان مي گويند در مجموع 400 مقبره سنگي كشف شده در قلب صخره اي در شهر بلاندوس تركيه باستان كشف كرده اند. در داخل اين مقبره ها كه قدمت آنها به 1800 سال قبل برمي گردد ، نقاشي هاي مختلفي حك شده است. پروژه هاي تحقيقاتي باستان شناسي در اين شهر باستاني تاكنون منجر …

باستان شناسان مي گويند در مجموع 400 مقبره سنگي كشف شده در قلب صخره اي در شهر بلاندوس تركيه باستان كشف كرده اند. در داخل اين مقبره ها كه قدمت آنها به 1800 سال قبل برمي گردد ، نقاشي هاي مختلفي حك شده است.

پروژه هاي تحقيقاتي باستان شناسي در اين شهر باستاني تاكنون منجر به كشف آثار تاريخي متعلق به دوره هاي مختلف تاريخي شده است ، مانند آثار دوران هلنيستي ، امپراتوري روم و بيزانس. باستان شناسان به تازگي 400 قبر سنگي با تصاوير شاخه هاي انگور و گلهاي حكاكي شده بر روي ديوارهاي خود را با ادامه حفاري در بلاندوس كشف كرده اند.

باستان شناساني كه استخوان هاي كشف شده در محل را مورد بررسي قرار دادند به اين نتيجه رسيدند كه اين مقبره از قرن دوم ميلادي مورد استفاده قرار گرفته است و به نظر مي رسد بيشتر به عنوان گورستان خانوادگي مورد استفاده قرار مي گرفته است.

در هر اتاق طاقهاي تابوت مانند در ديوار دفن شده بود و مكانهاي عزاداري در داخل مقبره هاي سنگي قرار داده شده بود. بيشتر اين قبرها با سنگ مرمر بسته شده بودند.

به گفته سرپرست تيم باستان شناسي اين كاوش ، اگرچه اولويت اصلي حفظ و مرمت اين مكان است ، اما قرار است اين مكان در آينده امكان پذير شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.