رديابي مشتريان به كمك سي ار ام “به گفته ۶۹٪ از مشتريان، به دليل بي تفاوتي از شركتهايي كه قبلاً در آنها كار مي كردند استعفا دادند.” – جان كارلسون داشتن يك ليست طولاني از مشتريان، آرزوي هر مدير كسب و كاري است. اما كار با يك مشتري در حال رشد مي تواند كابوسي بدون …
چگونه مشتريان خود را با كمك CRM رديابي كنيم؟ https://maanews.ir/چگونه-مشتريان-خود-را-با-كمك-crm-رديابي-كني/ اخبار ما Tue, 13 Jul 2021 05:30:39 0000 عمومي https://maanews.ir/?p=5240 رديابي مشتريان به كمك سي ار ام “به گفته ۶۹٪ از مشتريان، به دليل بي تفاوتي از شركتهايي كه قبلاً در آنها كار مي كردند استعفا دادند.” – جان كارلسون داشتن يك ليست طولاني از مشتريان، آرزوي هر مدير كسب و كاري است. اما كار با يك مشتري در حال رشد مي تواند كابوسي بدون …
رديابي مشتريان به كمك سي ار ام
“به گفته ۶۹٪ از مشتريان، به دليل بي تفاوتي از شركتهايي كه قبلاً در آنها كار مي كردند استعفا دادند.”
– جان كارلسون
داشتن يك ليست طولاني از مشتريان، آرزوي هر مدير كسب و كاري است. اما كار با يك مشتري در حال رشد مي تواند كابوسي بدون ساختار سازماني سالم باشد.
روش هاي مختلفي براي رديابي مشتريان وجود دارد:
- ابزار فاكتور
- سيستم فايل
- تقويم هاي آنلاين
- فيلترها و برچسب ها
- مديريت ارتباط با مشتري
حال بياييد ياد بگيريم كه چگونه CRM را مديريت كنيم!
CRM چيست و چگونه مي تواند به من كمك كند؟
طبق گفته Salesforce، مديريت ارتباط با مشتري يا CRM، يك فناوري براي مديريت كليه روابط شركت شما با مشتريان بالفعل و مشتريان بالقوه است.
هدف ساده است: توسعه روابط تجاري براي رشد تجارت خود. سيستم CRM به شركت ها كمك مي كند تا با مشتريان ارتباط برقرار كنند، فرايندها را ساده و سودآوري را افزايش دهند.
وقتي مردم در مورد CRM فارسي صحبت مي كنند، معمولاً به چارچوب CRM مراجعه مي كنند، ابزاري كه به مديريت ارتباطات، مديريت فروش، بهره وري و موارد ديگر كمك مي كند. برنامه CRM مي تواند روابط مشتري را در طول چرخه زندگي مصرف كننده، از جمله بازاريابي، فروش، توزيع ديجيتال و تعاملات پشتيباني مشتري رديابي كند.
ابزارهاي مديريت ارتباط با مشتري، راه حل هاي رديابي قوي تري را براي مشتريان ارائه مي دهند. CRM قابل سفارشي و انعطاف پذير است، تعاملات مشتري را رديابي مي كند و تجارت را براي هر مشتري مديريت مي كند. به عنوان مثال، CRM به شما خواهد گفت كه توافق نامه خاصي در چه مرحله اي است.
استفاده از سيستم يا برنامه يكپارچه به شما اين امكان را مي دهد كه با رشد كسب و كار خود بهتر در خدمت آنها باشيد. به همين دليل، توصيه مي كنيم از بيش از يك برنامه CRM صفحه گسترده استفاده كنيد. اگر از ده مشتري راضي هستيد و قصد رشد يا گسترش بيش از آن را نداريد، بله، فقط به يك جدول نياز داريد. اما در غير اين صورت، اگر از برنامه هاي CRM استفاده نكنيد، ضرر مي كنيد.
CRM چه چيزي مي تواند به شما كمك كند تا مشتريان خود را رديابي كنيد؟
استفاده از CRM يك راه براي رديابي مشتريان شما است. برخي CRM ها ممكن است ويژگي هاي بيشتري نسبت به آنچه در تجارت خود استفاده مي كنيد، ارائه دهند. بنابراين، هنگام انتخاب CRM، بايد هم بودجه و هم انتظارات خود را در نظر داشته باشيد.
اگر براي رديابي مشتريان يا برخي از صفحات گسترده يا فريم هاي سفارشي خود از يك صفحه اكسل استفاده مي كنيد، صادر كردن همه اين داده ها و وارد كردن آنها به سيستم CRM بسيار آسان است.
مهم نيست كه چگونه داده هاي موجود خود را به يك سيستم عامل CRM تبديل مي كنيد، روند استقرار نسبتاً ساده است و به محض راه اندازي، كسب و كار شما مانند گذشته تعطيل مي شود.
مزاياي CRM با اين موارد شروع مي شود:
تاريخچه مشتري
CRM طي چند مرحله كل سابقه تماس مشتري را براي شما فراهم مي كند. تاريخچه مشتري در نوك انگشتان شماست، مي توانيد ببينيد چه زماني به مشتري رسيده ايد و موضوعات را پوشش مي دهيد.
چند ماه پيش، ممكن است يك مصرف كننده به كالايي علاقه داشته باشد و بخواهد براي خريد آن صبر كند. شما سابقه اين علاقه را از طريق يك برنامه نضارت بر مصرف كننده داريد و مي توانيد يك تماس تلفني را براي گرفتن توافق رديابي كنيد. CRM تمام اين سابقه را به شما ارائه مي دهد.
سازمان
CRM موثر به شما امكان مي دهد تمام فعاليت هاي مشتري را در يك مكان سازماندهي كنيد. پس از تكميل مخاطبين و كار براي آنها، اين برنامه ها به شما امكان مي دهند ايميل ارسال كنيد، وظايف را مديريت كرده و حساب هاي مشتري را ضبط كنيد. اين يك روياي مديريت كامل است.
CRM به شما كمك مي كند تا تمام اطلاعات مربوط به مشتريان خود را در يك برنامه ساده پردازش كنيد. اين شامل مواردي مانند تقويم است. وقتي داده هاي مشتري را با استفاده از CRM سازماندهي مي كنيد، ديدگاه منحصر به فردي نسبت به مشتري خواهيد داشت.
يك حافضه مهم از پايگاه داده
اگر مي خواهيد شركت خود را گسترش دهيد و مشتري بيشتري جذب كنيد، به يك برنامه رديابي مشتري نياز داريد. وقتي فقط يازده نفر وجود دارد، رديابي داده هاي مشتري از طريق حافضه آسان است، اما با گسترش شركت، قابليت هاي حافضه شما گسترش نمي يابد.
CRM موفق هرگز اطلاعات مشتري را كه وارد كرده ايد فراموش نخواهد كرد. تقريباً با حافضه نامحدود، مي توانيد هر نقطه اي را به ركورد مشتري اضافه كنيد. اين مي تواند باعث شود مشتريان شما بيشتر احساس عضويت در يك تيم را داشته باشند
دسترسي دائمي به وضعيت مشتري
با نضارت بر مشتري، مي توانيد اطلاعات مشتري را بر اساس وضعيت فعلي مشتري سازماندهي كنيد. مزاياي اين CRM به بخش فروش و بازاريابي كمك مي كند تا با مشتريان بالقوه اي كه آماده يك تماس تلفني هستند ارتباط برقرار كند.
از طريق يك برنامه رديابي مشتري، مي توانيد در مورد ميزان علاقه مشتري به چنين كالاها يا خدماتي صحبت كنيد. تيم فروش بلافاصله نمي داند كه منافع مصرف كننده كجاست و از او سال نمي كند.
دسترسي به همه ايميل ها از يك مكان
اگر از برنامه رديابي مشتري استفاده نمي كنيد، احتمالاً همه ايميل هاي مشتري خود را در يك پوشه نگه مي داريد، اما در اسناد آنها اينگونه نيست. ممكن است ايميل هايي روي لپ تاپ، برخي روي دسك تاپ و برخي ديگر روي تلفن خود داشته باشيد. با CRM، همه ايميل هاي مشتري را در يك مكان ارائه مي دهيد و پيوندي به جزئيات مشتري ارائه مي دهيد.
از اطلاعات مشتري محافظت كنيد.
اگر تيم فروش داريد كه سوابق مصرفي را در دفترها نگهداري مي كند، ممكن است جزئيات كاملاً از دست رفته باشد. با نرم افزار CRM مي توايند از اطلاعات پشتيبان گيري كنيد، بنابراين مشكل رايانه نشان نمي دهد كه داده هاي شما در معرض خطر است.
سخن پاياني
آيا براي تجارت خود از سيستم مديريت مشتري استفاده كرده ايد؟ به افزايش فروش و رونق تجارت كمك كرديد؟
اگر پاسخ منفي است، براي پيگيري مشتريان خود از برنامه CRM استفاده كنيد. اگر قبلاً از اسناد Excel / CSV استفاده مي كرده ايد، اما مي خواهيد تغيير دهيد، ابزار پارس ويتايگر مناسب ترين گزينه براي شماست!