اتوبوس خبرنگاران معاينه فني سكو نداشت

به برترين وبگاه تخصصي تكنولوژي و رايانه ايران و جهان خوش آمديد.

اتوبوس خبرنگاران معاينه فني سكو نداشت

۳ بازديد ۰ نظر

رئيس اتحاديه مسافران تهران پس از اظهارات در مورد وضعيت واژگوني اتوبوس روزنامه نگاران در حوالي نقده اروميه گفت: اگر گفته مي شود اين اتوبوس فاقد وضعيت است و از سكو معاينه فني ندارد ، سازمان محيط زيست بايد پاسخگو به گزارش اخبار ما ، بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته ، دوم تيرماه …

اتوبوس خبرنگاران معاينه فني سكو نداشت https://maanews.ir/اتوبوس-خبرنگاران-معاينه-فني-سكو-نداشت/ اخبار ما Sun, 27 Jun 2021 13:05:14 0000 رويدادها https://maanews.ir/اتوبوس-خبرنگاران-معاينه-فني-سكو-نداشت/ رئيس اتحاديه مسافران تهران پس از اظهارات در مورد وضعيت واژگوني اتوبوس روزنامه نگاران در حوالي نقده اروميه گفت: اگر گفته مي شود اين اتوبوس فاقد وضعيت است و از سكو معاينه فني ندارد ، سازمان محيط زيست بايد پاسخگو به گزارش اخبار ما ، بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته ، دوم تيرماه …

رئيس اتحاديه مسافران تهران پس از اظهارات در مورد وضعيت واژگوني اتوبوس روزنامه نگاران در حوالي نقده اروميه گفت: اگر گفته مي شود اين اتوبوس فاقد وضعيت است و از سكو معاينه فني ندارد ، سازمان محيط زيست بايد پاسخگو

به گزارش اخبار ما ، بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته ، دوم تيرماه ، يك دستگاه اتوبوس اسكانيا حامل خبرنگاران براي بازديد از وضعيت درياچه اروميه به دليل مشكلات سيستم ترمز در حوالي نقده واژگون شد و در اين حادثه دو گزارشگر جوان اخبار ما و ايرنا جان خود را از دست دادند. پس از اين حادثه دلخراش ، اظهارات مختلفي در مورد اتوبوس روزنامه نگار و شرايط فني آن بيان شد ، كه گاه تناقضات جدي داشت.

علي انصافي ، رئيس اتحاديه مسافران تهران ، درباره اين حادثه و اتوبوس مورد نظر به اخبار ما گفت: “اگر همانطور كه گفته شد ، اين اتوبوس فاقد وضعيت بود ، مطمئناً معاينه فني سكو نبود ، حتي اگر داراي معاينه فني بود “سكوي پايانه ها توسط مدير فني بررسي و تأييد نشده است.

وي افزود: “سازمان محيط زيست بايد اتوبوس را از يك شركت معتبر حمل و نقل مي گرفت تا نه تنها از نظر مجهزتر و بهتر براي خبرنگاران باشد ، بلكه اگر آنها قبل از رفتن راننده از اتوبوس استفاده مي كردند ، اين اتوبوس توسط كل سيستم از نظر فني بررسي و تأييد شده است.

رئيس اتحاديه مسافران تهران ادامه داد: برخي اظهارات مي گويد كه ترمزهاي واژگون شده اسكانيا براي خبرنگاران بسيار خالي بوده و اتوبوس به دليل اين مشكل واژگون شده است اما بايد گفت كه در صورت ترمز اتوبوس هاي اسكانيا شلنگ شكسته يا ترمز شكسته است. “چرخ هاي اين خودرو مسدود شده است و چنين مواردي ديگر تكرار نمي شود ، اما ممكن است سرعت گير در خودرو (ترمز كمكي) مشكلي داشته باشد كه باعث آن شده باشد.

وي افزود: مشكل اصلي در اين زمينه كمبود زيرساخت هاي مناسب مانند جاده ها و عدم نوسازي ناوگان است ، زيرا در حال حاضر متوسط ​​عمر اتوبوس هاي بين شهري در ايران 10 تا 15 سال است ، نه فقط توليد كنندگان داخلي ، اتوبوس هاي توليدي. “اما آنها اجازه واردات به ما نمي دهند و مجوز واردات اتوبوس هاي دست دوم به مدت سه سال توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب نشده است.

انصافي اظهار داشت: از طرف ديگر جاده هاي كشور مشكلات زيادي دارند و ايمن نيستند. در اين جاده ها پيچ هاي غيرفني وجود دارد كه سالانه جان بسياري از هموطنانمان را مي گيرد. به عنوان مثال ، يك بزرگراه در 25 سال گذشته در جاده چالوس در حال ساخت است ، اما هنوز كامل نشده است.

رئيس اتحاديه مسافران تهران اعلام كرد: مشكل ديگر در زمينه نوسازي ناوگان اين است كه وقتي اتوبوس براي راننده ، مالك يا سرمايه گذار چهار ميليارد تن هزينه دارد ، هيچ كس تمايلي به سرمايه گذاري در منطقه ندارد و بهتر است ببينيم كه اين پول در بانك سرمايه گذاري مي شود و بدون نگراني در مورد تصادفات و موارد مشابه درآمد كسب مي كند ، اما دولت بايد مانند گذشته يارانه پرداخت كند تا نوسازي حمل و نقل عمومي را مانند ساير كشورها جدي كند. اين در دولت قبلي اتفاق افتاد ، 82.5٪ توسط دولت تحويل شد و بقيه سرمايه گذاري شد.

وي اظهار داشت: چرا در كشورهاي اروپايي نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي پنج سال به طول مي انجامد و ناوگان آنها هر 5 سال يكبار تجديد مي شود ، اما نه تنها در ايران اتفاق نمي افتد بلكه سهمي از حمل و نقل عمومي نيز نمي دهند. به عنوان مثال ، قانون قرار بود سه درصد از 9 درصد ماليات بر ارزش افزوده را براي كمك به حمل و نقل عمومي اختصاص دهد ، اما تاكنون چنين اتفاقي نيفتاده است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.