گسترش سويه دلتا و اعمال ممنوعيت هاي جديد در پايتخت پرتغال

به برترين وبگاه تخصصي تكنولوژي و رايانه ايران و جهان خوش آمديد.

با توجه به افزايش شديد تعداد موارد جديد ويروس كرونا در كلان شهر پايتخت پرتغال ليسبون ، قرنطينه و محدوديت هاي ترافيكي براي مدت دو و نيم روز بر اين شهر اعمال مي شود. به گزارش اخبار ما ، به طور واضح دليل چنين وضعيتي شيوع نوع جديدي از تاج بنام دلتا است كه آن …

گسترش سويه دلتا و اعمال ممنوعيت هاي جديد در پايتخت پرتغال https://maanews.ir/گسترش-سويه-دلتا-و-اعمال-ممنوعيت-هاي-جدي/ اخبار ما Sat, 19 Jun 2021 13:42:45 0000 جامعه https://maanews.ir/گسترش-سويه-دلتا-و-اعمال-ممنوعيت-هاي-جدي/ با توجه به افزايش شديد تعداد موارد جديد ويروس كرونا در كلان شهر پايتخت پرتغال ليسبون ، قرنطينه و محدوديت هاي ترافيكي براي مدت دو و نيم روز بر اين شهر اعمال مي شود. به گزارش اخبار ما ، به طور واضح دليل چنين وضعيتي شيوع نوع جديدي از تاج بنام دلتا است كه آن …

با توجه به افزايش شديد تعداد موارد جديد ويروس كرونا در كلان شهر پايتخت پرتغال ليسبون ، قرنطينه و محدوديت هاي ترافيكي براي مدت دو و نيم روز بر اين شهر اعمال مي شود.

به گزارش اخبار ما ، به طور واضح دليل چنين وضعيتي شيوع نوع جديدي از تاج بنام دلتا است كه آن را براي كارشناسان نگران كننده مي كند.

دولت پرتغال در بيانيه اي اعلام كرد كلانشهر ليسبون از بعد از ظهر جمعه 18 ژوئن (28 ژوئن) تا صبح دوشنبه قرنطينه خواهد شد. بنابراين در اين دوره دو ميليون و 800 هزار نفر از ساكنان پايتخت پرتغال و حومه آن تنها در صورت داشتن دليل معتبر مجاز به ترك شهر هستند.

در اين دوره ، مسافران ورودي به ليسبون فقط در موارد استثنايي مي توانند وارد شهر شوند. شب گذشته ، 928 مورد جديد بيماري كرونا ويروس قلب در ليسبون شناسايي شد كه بالاترين ميزان بروز روزانه در چهار ماه گذشته است.

موارد تازه تشخيص داده شده در ليسبون 75٪ از كل موارد را در سراسر پرتغال طي يك دوره 24 ساعته تشكيل مي دهد ، در حالي كه تنها 27٪ از شهروندان پرتغالي در كلانشهر ليسبون و حومه آن زندگي مي كنند.

چند ماه پيش ، پرتغال با نرخ عفونت 900 يكي از مراكز مهم بيماري كرونا ويروس قلب در جهان بود. اين شاخص بيانگر تعداد متوسط ​​موارد در هر 100000 نفر در طي يك دوره هفت روزه است.

طي چند هفته گذشته ، پرتغال با اعمال محدوديت هاي شديد و پيروي از دستورالعمل هاي بهداشتي ، تا حد زيادي گسترش ويروس كرونا و بيماري كوويد را سركوب كرده است.

سخنگوي دولت پرتغال مي گويد دلتا تاج جهش يافته ، كه قبلاً در هند شناسايي شده بود ، طبق وب سايت كانال تلويزيوني آلمان (Tagchau) به سرعت در ليسبون در حال گسترش است.

سخنگوي دولت پرتغال با اشاره به قرنطينه در ليسبون افزود: انجام چنين اقداماتي آسان نيست ، اما مسئولان احساس كردند كه لازم است از گسترش سرمايه در سراسر كشور جلوگيري شود.

با اين حال ، رئيس جمهور پرتغال ، مارسلو Rebelo de Sosa ، با وجود افزايش اخير تعداد پرونده ها ، از اعمال محدوديت هاي گسترده براي تاج خودداري كرد.

وي گفت: “افزايش تعداد موارد جديد به خودي خود محدوديت هاي جدي را توجيه نمي كند ، خصوصاً تا زماني كه تعداد بيماران بستري در بيمارستان بسيار كمتر از اوج همه گيري زمستان باشد.”

با اين حال ، آنتونيو كوستا ، نخست وزير پرتغال كمي محتاط تر بود.

وي گفت: “هيچ تضميني وجود ندارد كه مجبور به بازگشت به محدوديت هاي شديد نباشيم.”

به گزارش دويچه وله ، نوع دلتا ويروس كرونا در ساير كشورهاي اروپايي از جمله آلمان و انگلستان شيوع يافته است. در انگليس ، با وجود بهبود قابل توجه واكسيناسيون عمومي ، شيوع و شدت دلتا كرونا بسيار بيشتر از آلمان است و در دو ماه گذشته به طور گسترده اي گسترش يافته است و مقامات آن را به عنوان “نگران كننده” طبقه بندي كرده اند.

انتهاي پيام

بهترین زمان سفر به پرتغال

کشور پرتغال آب و هوایی مدیترانه ای دارد و گرم ترین کشور قاره اروپا می باشد. در فصل بهار با آب و هوایی کاملا معتدل و مطلوبی همراه است همچنین از گردشگران کمی برخوردار بوده و قیمت ها نیز مناسب و نسبتا گران می باشند، میانگین دما در این فصل حدود ۲۵ درجه بالای صفر می باشد و گاهی اوقات نیز با بارش محدود باران و بادهای بهاری خنک همراه می شود، می توان گفت بهترین زمان سفر به پرتغال می باشد.

معروف ترین غذاهای سنتی پرتغال

۱- آلیرا د میراندلا (Alheira de Mirandela)

Alheira نوعی سوسیس مرغ و یکی از ارزان ترین و رایج ترین غذاهای پرتغالی است. زمانی که جماعت یهودی در سال ۱۴۹۸ از پرتغال اخراج شدند، تعداد زیادی از آنها در منطقه ی کوهستانیTrás-os-Montes در شمال شرق پرتغال پنهان گشته و به صورت پنهانی به آداب دین خود مشغول شدند، درحالیکه تظاهر می کردند که به فرقه ی کاتولیک پیوسته اند. یکی از روش های انجام این کار از طریق تظاهر به درست کردن، نمایش دادن و خوردن سوسیس مرغ بود تا همه باور کنند که آنها دیگر غذای خود را بر اساس شریعت یهود آماده نمی کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.