آمريكا پايان اين جنگ را به حساب خود نگذارد!

به برترين وبگاه تخصصي تكنولوژي و رايانه ايران و جهان خوش آمديد.

آمريكا پايان اين جنگ را به حساب خود نگذارد!

۲۰ بازديد ۰ نظر

در سطح بين المللي ، در دوران پس از ترامپ و با حضور جو بايدن ، رئيس كاخ سفيد ، شواهدي وجود دارد كه حمايت ايالات متحده از عربستان را مشروط مي داند. بايدن در طول اقامت خود در كاخ سفيد و حتي در جريان مبارزات انتخاباتي بارها اظهار داشت كه جنگ يمن بايد پايان …

آمريكا پايان اين جنگ را به حساب خود نگذارد! https://maanews.ir/آمريكا-پايان-اين-جنگ-را-به-حساب-خود-نگذا/ اخبار ما Mon, 15 Feb 2021 07:14:22 0000 عمومي https://maanews.ir/آمريكا-پايان-اين-جنگ-را-به-حساب-خود-نگذا/ در سطح بين المللي ، در دوران پس از ترامپ و با حضور جو بايدن ، رئيس كاخ سفيد ، شواهدي وجود دارد كه حمايت ايالات متحده از عربستان را مشروط مي داند. بايدن در طول اقامت خود در كاخ سفيد و حتي در جريان مبارزات انتخاباتي بارها اظهار داشت كه جنگ يمن بايد پايان …

در سطح بين المللي ، در دوران پس از ترامپ و با حضور جو بايدن ، رئيس كاخ سفيد ، شواهدي وجود دارد كه حمايت ايالات متحده از عربستان را مشروط مي داند. بايدن در طول اقامت خود در كاخ سفيد و حتي در جريان مبارزات انتخاباتي بارها اظهار داشت كه جنگ يمن بايد پايان يابد. چنين مسئله اي در تاريخ 76 ساله واشنگتن و رياض قابل توجه است. اين اولين باري است كه رئيس جمهور قول فشار بر عربستان را مي دهد. بنابراين شاهد بوديم كه جو بايدن در ابتدا مسئله حقوق بشر را مطرح كرد و دستور احياي پرونده قتل جمال خاشقچي ، روزنامه نگار منتقد سعودي را صادر كرد. سپس بايدن به موضوع خاتمه جنگ در يمن پرداخت و به طور كلي فضايي ايجاد شد كه در آن سازمان هاي حقوق بشر آمريكايي نيز موضع گيري كرده و همچنين در پاسخ به افزايش تعداد اعدام ها ، نقض حقوق بشر و حقوق زنان فشار وارد آوردند.

بايدن معتقد است مهمترين دستاوردي كه مي تواند در كوتاه مدت در غرب آسيا حاصل شود ، پايان جنگ يمن است. زيرا آينده حضور آمريكا در سوريه و عراق كاملاً نامشخص است. از طرف ديگر ، روابط بايدن با نتانياهو گرم نيست و يك ماه پس از ورود بايدن به كاخ سفيد ، وي هنوز با نتانياهو تلفني صحبت نكرده است ، به همين دليل سردي روابط به يك موضوع رسانه اي تبديل شده و از همه مهمتر اسرائيل را تحقير مي كند. بايدن اكنون با حوصله سياست خود را دنبال مي كند و در مورد فلسطين نيز بر سياست دو كشور در سرزمين هاي اشغالي تأكيد دارد كه اين مورد پسند اسرائيل نيست.

در مورد بوريام ، بايدن هنوز به نتيجه اي كامل نرسيده است و انتظار نمي رود در اين زمينه به نتيجه اي برسد ، بنابراين تنها دستاورد احتمالي بايدن در منطقه غرب آسيا ، فشار بر متحد قديمي خود ، عربستان سعودي است. در حقيقت ، رياض مجبور خواهد شد با انصارالله وارد مذاكره شود و سپس با آتش بس به انصارالله و مردم يمن امتياز دهد. ناگفته نماند كه وعده هاي بايدن در اين رابطه صرفاً كلمات هستند و هنوز محقق نشده اند.

انصارالله همچنين از ليست گروه هاي تروريستي ايالات متحده حذف خواهد شد كه اين مي تواند يك گام بسيار مهم باشد. اگر اين اتفاق بيفتد ، انصارالله مي تواند ارتباطات بيشتري با جهان برقرار كند. با لغو تحريم ها از سوي اين گروه ، شرايط پايداري در جهان و جامعه جهاني حاكم خواهد شد و چنين وضعيتي به ضرر عربستان تمام مي شود.

در حالي كه نمي توانيم نسبت به اجراي اين وعده ها خوش بين باشيم ، اما در حال حاضر مواضع دولت بايدن بهتر از مواضع دولت ترامپ است. يمني ها همچنين مي خواهند وعده هاي دولت جديد ايالات متحده را عملي كنند. بنابراين ، رئيس شوراي عالي سياسي يمن اظهار داشت كه ما تا تحقق اين وعده ها و پايان جنگ و محاصره به مبارزه ادامه خواهيم داد و اجازه نخواهيم داد نيروهاي ما فريب وعده هاي سياسي ايالات متحده و اروپا را بخورند.

يكي از دلايل اصلي تغيير رويكرد و سياست آمريكا پيروزي هاي مكرر نيروهاي يمني ، ارتش و كميته هاي مردمي در ماه هاي اخير است. حتي در اواخر دوره ترامپ تا به امروز ، كه منجر به تغيير توازن قدرت در زمين شده است. حملات مرگبار هواپيماهاي بدون سرنشين اوضاع را به سود يمن تغيير داد و متجاوزان سعودي با مشكل جدي روبرو شدند. امروز نه تنها برخي مناطق نظامي سعودي در مرزهاي نزديك يمن هدف حمله قرار گرفته بلكه اعماق عربستان سعودي ، اخيراً فرودگاه بين المللي ابو نيز مورد حمله چهار هواپيماي بدون سرنشين از جمله سعودي ها قرار گرفته است كه آنها نمي توانند انكار كنند. اين باعث شد تا كشورهاي اروپايي موضع بگيرند و حمايت خود را از عربستان سعودي در هنگام حمله اعلام كنند.

قدرت هواپيماهاي بدون سرنشين انصارالله به جايي رسيده است كه رسانه هاي آمريكايي نيز اعلام مي كنند كه اين هواپيماهاي بدون سرنشين قابل قبول نيستند. همچنين دروغ بودن ادعاي سعودي ها مبني بر رهگيري اين هواپيماهاي بدون سرنشين را نشان مي دهد.

در شرايط فعلي ، موقعيت نيروهاي انصارالله در صحنه بين الملل و در ميدان جنگ بسيار بهتر از گذشته است. اين قابل درك است كه نيروهاي يمني از استفاده هواپيماهاي بدون سرنشين به عنوان عامل بازدارنده استفاده مي كنند و هدف آنها سركوب حملات عربستان است. اين متجاوزان سعودي را بر آن داشت تا اقدامي ديگر انجام دهند كه به نفع آنها نبود. عربستان سعودي ترجيح مي دهد ضمن تغيير فشار بر شبه نظاميان يمني ، به مدارس حمله كند تا تعادل اماكن غيرنظامي مانند بيمارستانها تغيير كند. اين وضعيت كه كاملاً مغاير با حقوق بشر است ، عربستان را در جهان منفورتر كرده است. به دليل بسياري از رسانه ها ، وي سكوت را شكست و عمليات رياض را محكوم كرد. اين موضوع باعث شد آنتونيو گوترش دبيركل سازمان ملل متحد رفتار غيرانساني عربستان سعودي را ، هرچند با لحن ديپلماتيك ، محكوم كند. بنابراين ، مي بينيم كه سكوت جامعه جهاني در مورد عربستان سعودي در حال شكسته شدن است و به نظر مي رسد سعودي ها ، اگر بخواهند اين عمل را عليه غيرنظاميان ادامه دهند ، با مجازات هايي نيز روبرو خواهند شد.

در شرايط فعلي ، عربستان به عنوان يك كشور بدنام پايگاه بين المللي و مردمي خود را در جهان و به ويژه از ديدگاه جهان اسلام از دست داده و در تلاش است تا با خروج آبرومندانه جنگ يمن را خاتمه دهد. با اين نسخه ، انصارالله سالها بعد جنگ خود را در آستانه پيروزي بين المللي مي بيند. بنابراين ، در آينده به نظر مي رسد كه اوضاع به نفع انصارالله تغيير خواهد كرد و رژيم سعودي جدا از امارات چاره اي جز پذيرش آتش بس و امتياز دادن به طرف مقابل و سرانجام نظر بايدن براي پايان دادن نخواهد داشت. اين. به راه انداختن جنگ. در غير اين صورت ، بايدن در خاورميانه هيچ دستاوردي نخواهد داشت ، اما در صورت آتش بس ، مي تواند براي خود و دموكرات ها نامي بسازد. در خاتمه ، بايد توجه داشت كه دليل اصلي تغيير رويكرد دولت بايدن و اروپاييان مقاومت و تلفات نيروهاي يمني در ميدان جنگ بود. بنابراين ، اگر عربستان سعودي آتش بس را بپذيرد ، ايالات متحده نبايد اين مسئله را در نظر بگيرد و موج سواري كند.

310311

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.