بهره برداري از ۶ كيلومتر از مسير هدايت آب‌هاي سطحي پايتخت در آبان ماه

به برترين وبگاه تخصصي تكنولوژي و رايانه ايران و جهان خوش آمديد.

معاون فني و غيرنظامي شهردار تهران در بازديد از شبكه هاي مديريت سيل در تهران گفت: در آبان ماه مسير 6 كيلومتري انحراف آب هاي سطحي به كانال هاي اصلي را تكميل مي كنيم. به گزارش اخبار ما ، عباس شعباني وي پس از بازديد از پروژه هاي شبكه مديريت سيل در تهران ، به …

بهره برداري از ۶ كيلومتر از مسير هدايت آب‌هاي سطحي پايتخت در آبان ماه https://maanews.ir/بهره-برداري-از-۶-كيلومتر-از-مسير-هدايت-آ/ Thu, 14 Oct 2021 16:05:49 0000 جامعه https://maanews.ir/بهره-برداري-از-۶-كيلومتر-از-مسير-هدايت-آ/ معاون فني و غيرنظامي شهردار تهران در بازديد از شبكه هاي مديريت سيل در تهران گفت: در آبان ماه مسير 6 كيلومتري انحراف آب هاي سطحي به كانال هاي اصلي را تكميل مي كنيم. به گزارش اخبار ما ، عباس شعباني وي پس از بازديد از پروژه هاي شبكه مديريت سيل در تهران ، به …

معاون فني و غيرنظامي شهردار تهران در بازديد از شبكه هاي مديريت سيل در تهران گفت: در آبان ماه مسير 6 كيلومتري انحراف آب هاي سطحي به كانال هاي اصلي را تكميل مي كنيم.

به گزارش اخبار ما ، عباس شعباني وي پس از بازديد از پروژه هاي شبكه مديريت سيل در تهران ، به مطبوعات تأكيد كرد: برنامه هايي كه براي اجراي پروژه هاي عمراني در نظر گرفته ايم به مدت شش ماه ، يك سال ، دو سال و چهار سال است. تصميم گرفتيم پروژه هاي نيمه تمام را در مدت شش ماه به اتمام برسانيم و به مردم تهران خدمات ارائه دهيم.

معاون فني و عمراني شهردار تهران با اشاره به اينكه فصل بارندگي نزديك است ، گفت: بايد پروژه هاي راهنمايي ، جمع آوري و مديريت آبهاي سطحي را سريعتر به اتمام برسانيم تا مشكلي براي شهروندان تهراني ايجاد نشود.

وي در خصوص چالش مديريت سيل نيز گفت: خاكريز با مشكل دارايي و مخالفان تاسيسات روبرو است. بنابراين ، تعاملات بين بخشي بايد افزايش يابد و بهترين اين پروژه ها در هم افزايي با سازمانهاي مربوط به دست آيد.

شعباني تاكيد كرد: به دليل مشكلات مالي و كمبود نقدينگي ، سرعت پيشرفت پروژه هاي مديريت سيل در تهران كند شده است. با تزريق بودجه ، ما بايد سرعت اجراي پروژه ها را در زمان مقرر افزايش دهيم.

وي با بيان اينكه در آبان ماه 6 كيلومتر مسير آبهاي سطحي تا كانالهاي اصلي را تكميل مي كنيم ، گفت: بر اساس برنامه جامع شهر تهران حدود 700 كيلومتر كانال و مسير اصلي بايد مورد استفاده قرار گيرد. تا كنون 530 كيلومتر از اين 700 كيلومتر تكميل شده است و 170 كيلومتر باقيمانده بايد در مدت 20 سال به پايان برسد ، اما 20 سال طولاني است و ما اين دوره را با برنامه ضربتي به نصف رسانده ايم و برنامه داريم 170 داشته باشيم. كيلومتر كانال در 10 سال اصلي مورد بهره برداري قرار مي گيرد. در طول چهار سال مديريت شهري فعلي ، ما بايد 70 كيلومتر از كانالهاي اصلي آبراه سطحي را به بهره برداري برسانيم.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران در پاسخ به اين سوال كه بزرگترين مشكل در زمينه مديريت آب هاي سطحي چيست؟ وي گفت: مشكلات كلي نصب تاسيساتي مانند شركت هاي آب و فاضلاب ، برق ، گاز و … است كه با آبراه هاي سطحي تلاقي مي كنند. با تشكيل كميته مشترك بين شهرداري و ارائه دهندگان خدمات ، اين مشكلات به سرعت برطرف مي شود و پيمانكاران مي توانند پروژه هاي خود را به راحتي انجام دهند.

وي در مورد تونل فتح تاكيد كرد: اين پروژه چندين سال پيش آغاز شده و با پيشرفت خوب خود به ميانه راه رسيده است. تلاش مي شود تا تونل سه نقطه اي فتح ، كه تا WordAward ادامه دارد ، ساخته شود تا سال آينده به طور كامل عملياتي شود. با دستگاه TBM ، عمليات اجرايي در حال انجام است و تنها مشكل تأمين مواد اوليه اي است كه سعي مي كنيم به اين مواد اوليه تحويل دهيم.

شعباني در مورد رضايت از پيشرفت پروژه فتح ، گفت: در برنامه 20 ساله ، اين پروژه به خوبي پيش رفت ، اما در برنامه ده ساله تلاش مي كنيم 170 كيلومتر كانال اصلي تامين آب سطحي را مديريت كنيم ، بنابراين كارفرما پشتيباني و تلاش پيمانكار. “دو.

وي در پاسخ به اين سوال كه آب آلوده فاضلاب و فاضلاب به آبهاي سطحي تخليه مي شود ، گفت: آيا با كمك شركت آب و فاضلاب و سازمان حفاظت محيط زيست رهبري در اين زمينه وجود نخواهد داشت؟ او گفت: “ما قطعاً در مورد آن صحبت خواهيم كرد.” جلسات اوليه برگزار شد و محل اتصال فاضلاب با آبهاي سطحي مشخص شد. اين كم نيست. شركت آب و فاضلاب اين نقاط را در برنامه مسدود كرده است تا آب فاضلاب وارد شبكه آبهاي سطحي نشود. قطعاً همه اين نقاط بايد تا سال آينده بسته شوند.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران در مورد تشكيل سازمان آب هاي سطحي و رودخانه اظهار داشت: در آخرين دوره شوراي شهر تصويب شد كه خاكريزاب به سازمان مديريت آبهاي سطحي تهران تبديل شود. اقدامات اوليه انجام شده است ، اما به دليل تغيير در مديريت شهري اين موضوع نياز به مطرح و تصويب دارد. من فكر مي كنم اعضاي شوراي شهر نيز با اين قطعنامه موافق هستند و اين تغيير به زودي اتفاق مي افتد.

شعباني ادامه داد: هدف اصلي هدايت و نگهداري چاه هاي آب سطحي است. حفاظت از آبهاي سطحي بسيار مهم است. برخي از كانال ها قديمي و فرسوده هستند. ما بايد به خاكريزاب موقعيتي غير سازماني بدهيم زيرا در اجراي بسياري از سازمانها در اجراي اهداف خود دخيل است.

به گزارش پايگاه “شهر” ، وي در پايان اظهار داشت: معاونت خدمات شهري وظيفه نگهداري كانال را بر عهده دارد. هنگامي كه عمليات توسط مناطق انجام مي شود ، ساخت و ساز توسط شركت هاي خاكريزي انجام مي شود و عمليات توسط خدمات شهري انجام مي شود ، ممكن است اختلالاتي ايجاد شود كه با تشكيل يك سازمان مديريت آب هاي سطحي برطرف مي شود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.