مجموع فروش چهاردهمين حراج در تهران 42 ميليارد و 718 ميليون تومان اعلام شد كه كمتر از نيمي از دوره قبل است كه در دي ماه 1378 برگزار شد. به گزارش اخبار ما ، چهاردهمين حراج در تهران عصر پنجشنبه 21 مرداد با اجراي حسين پاكدل برگزار شد و مبلغ اعلام شده براي فروش اثر …
ميلياردي هاي حراج تهران را بشناسيد/فروش چهاردهم به نصف رسيد https://maanews.ir/ميلياردي-هاي-حراج-تهران-را-بشناسيد-فرو/ اخبار ما Fri, 13 Aug 2021 01:56:54 0000 فرهنگي https://maanews.ir/ميلياردي-هاي-حراج-تهران-را-بشناسيد-فرو/ مجموع فروش چهاردهمين حراج در تهران 42 ميليارد و 718 ميليون تومان اعلام شد كه كمتر از نيمي از دوره قبل است كه در دي ماه 1378 برگزار شد. به گزارش اخبار ما ، چهاردهمين حراج در تهران عصر پنجشنبه 21 مرداد با اجراي حسين پاكدل برگزار شد و مبلغ اعلام شده براي فروش اثر …
مجموع فروش چهاردهمين حراج در تهران 42 ميليارد و 718 ميليون تومان اعلام شد كه كمتر از نيمي از دوره قبل است كه در دي ماه 1378 برگزار شد.
به گزارش اخبار ما ، چهاردهمين حراج در تهران عصر پنجشنبه 21 مرداد با اجراي حسين پاكدل برگزار شد و مبلغ اعلام شده براي فروش اثر در مجموع به 42 ميليارد و 718 ميليون تومان رسيد. اين شماره براي دوره سيزدهم 87 ميليارد و 942 ميليون تومان منتشر شد.
همچنين گران ترين اثر اين حراج به نقاشي «روز و شب و روز و شب مي شمارم» اثر رضا درخشاني اختصاص دارد كه با دو اثر در اين دوره از حراج حضور داشت. تابلو نقاشي درخشاني با 5 ميليارد و 200 ميليون تومان پيش از گرانترين سيزدهمين حراج به ارزش 12 ميليارد تومان كه متعلق به آيدين آغداشلو بود ، پيش از اين قرار دارد. آغداشلو ركورد گران ترين كار فروخته شده در حراج را در دوره قبل شكست.
نقاشي هاي بزرگ رضا درخشاني صحنه اي براي بزرگ نمايي و گسترش دستاوردهاي نقاشي هاي شرقي باستاني است كه در بيان معاصر بازآفريني شده اند.
“من روز و شب ، روز و شب را مي شمارم” متعلق به مجموعه شب و روز و انجير است. در اين مجموعه ، هنرمند از دو جنبه مشترك در خلق آثار مجموعه استفاده كرد. اول ، كل مجموعه شامل دو لايه است كه اشكال مختلف گياهان را در بر مي گيرد. اين دوگانگي بر اساس ديدگاه دوگانه شرق شناسان استوار است و ثانياً اينكه هر شبكه از نظر رنگ در مقابل شبكه قرار دارد. يعني جاي رنگ در فضاي مثبت و منفي يكي در ديگري تغيير مي كند. با اين حال ، اين دو تصوير به طور رسمي مكمل يكديگر نيستند و تقارني در عدم تقارن در كار وجود دارد كه باعث مي شود تصوير به طور كلي پويا شود.
“من روز و شب ، روز و شب را مي شمارم”
دومين اثر رضا درخشاني با عنوان “هجرت طلايي” در ابعاد 150 × 180 سانتي متر نيز يك ميليارد شد و با قيمت يك ميليارد و صد ميليون تومان به فروش رسيد. اين اثر در سال 2004 ايجاد شده است.
مهاجرت طلايي
اثر ميلياردي ديگر حراج چهاردهم ، نقاشي “گنبد آبي” W. .ي. كامي (كامران يوسف زاده) 4 ميليارد و 600 ميليون تومان فروخته شد.
كامران يوسف زاده ، هنرمند ايراني مشهور با نام مستعار “واي زي كامي” در صحنه هنرهاي آمريكايي (نيويورك) ، دوره هاي مختلف كاري را تجربه كرده است. دو مجموعه “گنبدها و دستان پرستش” و “پرستش بي نهايت” كه مهمترين نقاشي از دستاوردهاي هنرمند از اين دوره است ، بر اساس نگاه عميقي به رابطه انسان و خاطرات او از جهان پيرامون و تأثير اديان بر تعالي روح انسان در اين زمينه ، هنرمند سعي مي كند مفهوم آسماني را از منظري جديد به مخاطب ارائه دهد و تأثير عميقي را كه از معماري جهان شرق ، به ويژه معماري اسلامي برداشته است ، در بيان معاصر نشان دهد.
گنبد آبي
در اين نقاشي ، وايزي كامي سعي مي كند پلي بين مفهوم و ساختار مشابه بين شكل گنبد با چيدمان متمركز آجر و چهره انسان ايجاد كند.
فرهاد مشيري نيز با نقاشي «ما رزها» در چهاردهمين حراج تهران حضور داشت كه با فروش 4 ميليارد و 200 ميليون تومان به فروش رسيد.
اين اثر كه در سال 1391 ايجاد شد ، در حراج كريستيز دبي در دسامبر 2019 ارائه شد. در “ما ، رزها” ، رنگ صورتي ، با استفاده از سنگ هاي شيشه اي و مرواريد ، مهره هاي گلدوزي شده و پروانه هاي پلاستيكي ، هنر خشن و كيچ را ايجاد كرد ، كه از بيان فرماليستي و استانداردهاي زيبايي شناسي مدرن به دور است. در وسط تصوير يك كودك چاقويي در دست دارد و در متن انگليسي “We، the roses” چاقوهايي با دسته هاي پلاستيكي سفيد درج شده است. اين اثر متعلق به مجموعه اي است كه هنرمند تحت تأثير كارت پستال هاي تعطيلات Louis Vuitton روي آن كار كرده است.
“ما ، رزها”
“امپراتور مترود” از كار واحد خاكدان ، حراج ديگري به ارزش ميلياردها دلار در مرداد 1400 ، با قيمت يك ميليارد و 700 ميليون تومان بررسي شد. اين اثر در سال 2017 خلق شد و همچنين در هشتمين حراج در تهران عرضه شد.
يك امپراتور حقير
تابلوي «بندبازا» آويشا خوباره زاده نيز يك ميليارد و 400 ميليون تومان فروخته شد.
نقاشي ها و نگاره هاي ساده آويس خوبارزاده ، تجربيات مستقيم ، ساده و رويايي از زندگي مدرن انسان هاي صنعتي صنعتي و كاهش ارتباط آن با طبيعت است. آثاري كه مبتني بر “تنهايي” هستند و به همه عناصر بصري ارزش يكساني مي دهند و سعي مي كنند رابطه بين انسان و محيط طبيعي او را دوباره تعريف كنند.
بندبازها
در اين حراج ، اثر بدون عنوان مجموعه كرامت انساني محمود زندرودي نيز يك ميليارد و صد ميليون تومان فروخته شد.
در اين قسمت از ستون متشكل از انواع مختلف حروف نستعليق فارسي و خط لاتين ، عبارت معروف “انسان اعضاي يك بدن هستند” توسط استاد سخان سعدي به سه زبان فارسي ، انگليسي و فرانسوي در چيدمان مواج و پيوسته
آثار زنده رودي به همراه 29 نقاشي ديگر (با موضوعي مشابه) در نمايشگاه حقوق بشر سازمان ملل در سال 2014 به نمايش گذاشته شد.
اثري كه در حراجي در تهران از مجموعه كرامت انساني محمود زندرودي ارائه شده است
در چهاردهمين حراج در تهران ، عكسي بدون عنوان از مجموعه سفيد برفي عباس كيارستمي با قيمت 850 ميليون تومان ، “پارلمان” دو قسمتي از مهرداد محبا علي با قيمت 800 ميليون تومان و اثري حجمي از كامبيز صبري بدون عنوان از مجموعه “تا آنجا كه به ياد دارم” با قيمت 600 ميليون تومان فروخته شد.
عكس كيارستمي در چهاردهمين حراج ارائه شد
انتهاي پيام