اتوماسيون مديريت ارتباط با مشتري به عنوان فرآيند خودكار فروش و توابع خدمات مشتري تعريف مي شود تا به تيم ها كمك كند تا تلاش هاي خود را براي هماهنگي با مشتريان فعلي و آينده رديابي و مديريت كنند. اين به تيم هاي فروش اجازه مي دهد تا با خودكارسازي فرايندهاي فروش خسته كننده، در …
منبع: سايت اسپرت نيوز
اتوماسيون CRM چيست؟
اتوماسيون CRM چيست؟ https://sports-news.ir/اتوماسيون-crm-چيست؟/ اخبار ورزشي Sun, 27 Jun 2021 06:30:50 0000 عمومي https://sports-news.ir/?p=5454
اتوماسيون مديريت ارتباط با مشتري به عنوان فرآيند خودكار فروش و توابع خدمات مشتري تعريف مي شود تا به تيم ها كمك كند تا تلاش هاي خود را براي هماهنگي با مشتريان فعلي و آينده رديابي و مديريت كنند. اين به تيم هاي فروش اجازه مي دهد تا با خودكارسازي فرايندهاي فروش خسته كننده، در …
منبع: سايت اسپرت نيوز
اتوماسيون CRM چيست؟
اتوماسيون مديريت ارتباط با مشتري به عنوان فرآيند خودكار فروش و توابع خدمات مشتري تعريف مي شود تا به تيم ها كمك كند تا تلاش هاي خود را براي هماهنگي با مشتريان فعلي و آينده رديابي و مديريت كنند. اين به تيم هاي فروش اجازه مي دهد تا با خودكارسازي فرايندهاي فروش خسته كننده، در وقت صرفه جويي كنند و سريعتر تغيير شكل دهند.
در اين مقاله، ما مفهوم اتوماسيون CRM، بهترين روش ها در اتوماسيون CRM و برخي از نمونه هاي ابزار اتوماسيون CRM را بررسي خواهيم كرد. ما همچنين مزايا و ويژگي هاي مطلق سيستم عامل هاي اتوماسيون CRM را درك خواهيم كرد.
آشنايي با اتوماسيون CRM
اتوماسيون مديريت ارتباط با مشتري، فرآيند اتوماسيون عملكردهاي فروش و خدمات مشتري است و به تيم ها امكان مي دهد تا تلاش هاي خود را با مشتريان موجود و آينده رديابي و مديريت كنند. دانلود نرم افزار crm بسيار آسان است و تنها كافي است به سايت هميار سي آر ام رفته و روي لينك دانلود كليك كنيد.
اتوماسيون CRM به تيم هاي فروش اين امكان را مي دهد تا كارهاي غيرضروري و مديريت مشتري را كه زمان بيشتري را به خود اختصاص مي دهند، خودكار كنند. اين وظايف شامل فعاليتهاي روزمره مانند ورود داده، به روزرساني تماس، جزئيات ارتباطي، مديريت تقويم و به روزرساني هاي بالقوه و فرصت است.
علاوه بر اتوماسيون فرايندهاي فروش خسته كننده و آزاد كردن وقت فروشنده براي تمركز روي كارهاي استراتژيك تر، اتوماسيون CRM همچنين ويژگي هايي را فراهم مي كند كه به تيم هاي فروش اجازه مي دهد با استفاده از تجزيه و تحليل پيشرفته تصميمات پيچيده اي بگيرند. همكاري آسان بين فروش و بازاريابي را كه براي بسياري از مشاغل در اولويت است، تسهيل مي كند. حال بياييد عملكردهاي اصلي ابزارهاي اتوماسيون CRM را بررسي كنيم.
اگرچه توابع بسياري توسط ابزارهاي اتوماسيون CRM انجام مي شود، ما ۵ عملكرد اصلي را ذكر كرده ايم كه بايد هنگام سرمايه گذاري در ابزار CRM به دنبال آنها باشيد.
۱. مديريت تماس: مديريت تماس، نام، ايميل، اطلاعات تماس، نمايه هاي اجتماعي، جزئيات شركت و غيره اين يك ويژگي كليدي است كه توسط اكثر برنامه هاي اتوماسيون CRM براي كمك به مديريت چشم اندازها و اطلاعات تماس با مشتريان. اين يك رابط كاربري تميز و سازمان يافته ارائه مي دهد كه امكان پاسخگويي سريع به سوالات جستجو و دسترسي آسان به اطلاعات مشتري را فراهم مي كند.
۲. مديريت سرنخ: عملكرد مديريتي پيشرو در اتوماسيون CRM به فروشندگان كمك مي كند تا فعاليت هاي اصلي خود را رديابي كنند. اين موارد شامل شناسايي بالقوه، نمره سرنخ، مديريت خط لوله، مديريت گردش كار سرنخ و رديابي سرنخ است. اين ويژگي براي كمك به فروشندگان در برخورد موثر با پتانسيل ها و چشم اندازها، اطلاعات موجود را به روز مي كند.
۳. مديريت اسناد: فرآيندهاي فروش شامل اسناد زيادي است. قيمت ها، فاكتورها، اسناد معاملات، الگوهاي فروش و قراردادها. نگهداري اين اسناد در جايي كه قابل فروش است بسيار مهم است و مي توان آنها را به راحتي جمع آوري، بارگيري و به اشتراك گذاشت. بنابراين، مديريت اسناد عملكردي جدايي ناپذير از اتوماسيون CRM است.
۴. ادغام: سيستم هاي ايميل اتوماسيون CRM، تقويم ها، ابزارهاي مديريت پروژه و غيره همانطور كه بايد ادغام با ساير برنامه ها و ابزارها را تسهيل كند. ادغام ايميل بايد به فروشندگان كمك كند مكالمات خود را رديابي كرده و ليست مخاطبين را به طور موثر به اشتراك بگذارند. ادغام تقويم براي ايجاد ديدگاه ها و جلسات، قرارها و يادآوري هاي با مشتري مفيد است. همچنين اين همكاري گسترده شركت با تيم فروش را تسهيل مي كند و اطمينان حاصل مي كند كه همه تعاملات با مشتري خاص در يك مكان در دسترس هستند، بنابراين باعث كاهش وابستگي به يك شخص مي شود.
۵. گزارش ها و تحليلگران: گزارشگيري و تجزيه و تحليل عملكرد اصلي اتوماسيون CRM است كه به بهينه سازي فرايندهاي فروش و امكان تصميم گيري مبتني بر داده كمك مي كند. از تجزيه و تحليل عملكرد فروش تا پيش بيني فروش، گزارش ها و تحليلگران نقش مهمي در اتوماسيون CRM دارند.
انواع ابزارهاي اتوماسيون CRM
انواع مختلفي از ابزارهاي اتوماسيون CRM موجود است. در اين مقاله، ما انواع ابزار CRM را بر اساس دو ويژگي تقسيم مي كنيم: نوع نصب و عملكرد
انواع ابزارهاي اتوماسيون CRM بر اساس نصب:
نرم افزار اتوماسيون CRM محلي:
ابزارهاي اتوماسيون CRM در شركت، همانطور كه از نام آن پيداست، به اينترنت متصل نيستند و تنها از طريق يك شبكه تعريف شده و دستگاه هاي مجاز مي توانند تهيه شوند. اينها شامل اطلاعات حساس و بانكي و مالي، دفاعي، بهداشتي، دولتهاي محلي / استاني / ملي و غيره است. انتخاب شده توسط شركتهايي كه در مناطقي مانند راه حلهاي مبتني بر ابر، نصب، نگهداري و مقياس محبوب هستند، گران ترند.، خطرات آسيب پذيري هاي امنيتي به طور قابل توجهي پايين تر است، ارزش آن را دارد كه براي افراد نيازمند هزينه و تلاش كند.
ابزارهاي اتوماسيون CRM مبتني بر عملكرد:
نرم افزار اتوماسيون عملياتي CRM: اين ابزارها ويژگي هاي اتوماسيون براي عملكردهاي فروش و بازاريابي را فراهم مي كنند و رديابي فعاليت مشتري را با ويژگي هايي مانند مديريت سرنخ، ارسال ايميل و اتوماسيون، امتيازدهي سرنخ و اتوماسيون بازاريابي ساده مي كنند.
۲. نرم افزار اتوماسيون تجزيه و تحليل: CRM سيستم عامل هاي اتوماسيون تحليلي موتورهاي قدرتمندي هستند كه داده هاي سطح بالا را جمع آوري و پردازش مي كنند، گزارشات و تجزيه و تحليل دقيق را براي تصميم گيري هاي مبتني بر اطلاعات به تيم هاي فروش ارائه مي دهند.
۳. نرم افزار مشاركتي: اتوماسيون نرم افزار با تمركز بر تجربه مشتري، ابزارهاي اتوماسيون CRM مشترك براي مشاغل با تعداد زيادي تجزيه و تحليل داده ها، پيش بيني و كار گروهي ايده آل هستند.
چند روش برتر اتوماسيون CRM براي بازاريابي و بهينه سازي فروش
اتوماسيون CRM يكي از پركاربردترين ابزارهاي فن آوري فروش است كه براي سهولت زندگي در تيم هاي فروش و بازاريابي طراحي شده است. مسائل پيروي از اين بهترين روش ها در هنگام اتوماسيون فرآيندهاي فروش خود با استفاده از ابزار نرم افزار اتوماسيون CRM نه تنها اتوماسيون مناسب را تضمين مي كند، بلكه به شما كمك مي كند تا در تلاش هاي فروش و بازاريابي خود حداكثر بازده سرمايه گذاري داشته باشيد.
يكپارچگي داده ها را حفظ كنيد.
حفض برابري داده ها يكي از مهمترين برنامه هايي است كه در اتوماسيون CRM دنبال مي شود. فرض كنيد كه هر كاربر در CRM داراي يك پايگاه داده با فرمت هاي مختلف ورود اطلاعات است. اجازه دادن به چندين قالب براي ورود داده ها و به روزرساني ها، هرج و مرج در پايگاه داده ايجاد مي كند.
بهترين راه حل براي جلوگيري از چنين شرايطي ايجاد قوانين روشن و مختصر براي ورود داده ها و به روزرساني داده ها، از جمله استفاده از منوهاي كشويي به جاي جعبه هاي متن آزاد است. اين شامل وارد كردن اطلاعات تماس، رديابي مكالمات تلفني، گزارش تماس، تنضيمات قرار ملاقات و به روزرساني اطلاعات است. حفظ استانداردهاي يكنواخت براي پايگاه داده، ضمن اطمينان از حداكثر بهره وري براي تيم هاي فروش، به شما در دستيابي به ROI بهتر كمك مي كند.
بررسي هاي منظم داده ها را انجام دهيد.
يك روش خوب ديگر كه بايد هنگام اتوماسيون و نگهداري CRM به خاطر بسپاريد، انجام بررسي هاي منضم داده ها يا در صورت امكان، سرمايه گذاري در سيستمي است كه مي تواند به روزرساني منضم داده ها را انجام دهد. به دليل تغيير در وضعيت كارمند، خريدهاي شركت، تغيير دامنه، تغيير آدرس و موارد ديگر، اطلاعات در طول ماه ها زائد مي شوند و براي بهترين نتيجه بايد تازه نگه داشته شوند.
براي اطمينان از به روز بودن و به روز بودن داده هاي خود، مرتباً فواصل پاكسازي داده ها را بررسي و دنبال كنيد تا تيم فروش شما بتواند به جاي به روزرساني پايگاه هاي داده يا كار با داده هاي منسوخ، زمان بيشتري را صرف فروش كند.
يكپارچه سازي داده ها را براي بازاريابي و فروش فعال كنيد.
قبل از شروع هدايت سفر در فروش، كارهاي زيادي بايد انجام شود. و اين اطلاعات براي تجزيه و تحليل در سيستم عامل هاي اطلاعات بازاريابي در دسترس است. وب سايت ها همچنين علاقمند به ارائه، مصرف محتوا، كليك بر روي خبرنامه هاي ايميل، فعاليت هاي جمع آوري اطلاعات بازاريابي و پيوندهاي فروش هستند، قبل از اينكه فروشندگان اولين تماس خود را برقرار كنند.
درباره چگونگي تكامل اتوماسيون بازاريابي و روابط CRM بيشتر بياموزيد. خودكار سازي همگام سازي اطلاعات بازاريابي شما با CRM دانش زمينه اي را در اختيار تيم فروش شما قرار مي دهد كه مي تواند هنگام برقراري ارتباط با مشتريان بالقوه مفيد باشد. اين به شما كمك مي كند كه ابتدا رابطه را اولويت بندي كنيد و همكاري صاف و فروش و بازاريابي را تسهيل مي كند. اطمينان از ادغام يكپارچه داده ها بين داده هاي فروش و بازاريابي يك عمل مهم است كه در اتوماسيون CRM دنبال مي شود.
ادغام اتوماسيون CRM با كانالهاي اجتماعي را تسهيل كنيد.
رسانه هاي اجتماعي انقلابي در نحوه تعامل مصرف كنندگان با مشاغل ايجاد كرده اند. امروزه مشاغل از رسانه هاي اجتماعي به عنوان كانال پاسخگويي به سوالات مشتري استفاده مي كنند و در عين حال در اسرع وقت به شكايات و پيشنهادات پس از خريد پاسخ مي دهند.
ادغام مكالمات رسانه هاي اجتماعي در CRM نه تنها به فروشندگان كمك مي كند انتظارات، رفتارها و وضعيت فعلي مصرف كنندگان را درك كنند بلكه كمك مي كند تا در اسرع وقت به سوالات، سوالات، شكايات و تجديد نظرها پاسخ دهيد. ويژگي هاي پيشرفته اي مانند شنيداري اجتماعي و تجزيه و تحليل احساسات و يادگيري عميق با استفاده از هوش مصنوعي مي تواند با دستيابي به اين اطلاعات بدون ساختار، تيم هاي فروش را با دانش عميق تري تقويت كند.
مزاياي اتوماسيون CRM
۱. بهره وري فروش را افزايش مي دهد.
۲. همكاري در فروش و بازاريابي را افزايش مي دهد.
با بينش قوي به شما كمك مي كند تا تصميم بگيريد.
تجربه مشتري را افزايش مي دهد.
بطور خلاصه…
اتوماسيون CRM بخشي جدايي ناپذير از تمام سازمانهاي فروش است كه نياز به مديريت كارآمدتر و موثرتر چشم اندازها و روابط مشتري و ارتباطات دارند. CRM مدرن در حال پيشرفت به سمت استفاده از يادگيري ماشين و هوش مصنوعي، تجارت صوتي و گفتاري و همچنين مدل ريز سرويس براي افزودن ارزش به سازمان هاي B۲B است.
منبع: سايت اسپرت نيوز
اتوماسيون CRM چيست؟